Όργανα Διοίκησης του ΠΜΣ
Αρμόδια όργανα διοίκησης και λειτουργίας του ΠΜΣ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4485/2017 είναι:
- Η Σύγκλητος του Ιδρύματος, που είναι το αρμόδιο όργανο για τα θέματα ακαδημαϊκού, διοικητικού, οργανωτικού του ΠΜΣ, και ασκεί όσες αρμοδιότητες σχετικά με το ΠΜΣ δεν ανατίθενται από τον νόμο ειδικώς σε άλλα όργανα.
- Η Συνέλευση του Τμήματος Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ η οποία έχει τις αρμοδιότητες που ορίζονται στο άρθρο 31 παρ. 3 του Ν. 4485/2017.
- Η Συντονιστική Επιτροπή (ΣΕ) του ΠΜΣ που απαρτίζεται από πέντε (5) μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικής τα οποία έχουν αναλάβει μεταπτυχιακό έργο και εκλέγονται από τη Συνέλευση του οικείου για διετή θητεία και είναι αρμόδια για την παρακολούθηση και τον συντονισμό της λειτουργίας του ΠΜΣ.
- Η Επιτροπή Μεταπτυχιακών Σπουδών του Ιδρύματος που συγκροτείται από τον/την Αντιπρύτανη/ι Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικών Θεμάτων, ο οποίος εκτελεί χρέη Προέδρου, τους Κοσμήτορες των Σχολών του Ιδρύματος ως μέλη και έχει τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο άρθρο 32 στην παράγραφο 5 του Ν. 4485/2017.
- Ο Διευθυντής του ΠΜΣ, ο οποίος είναι μέλος της ΣΕ και ορίζεται μαζί με τον Αναπληρωτή του, με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, για διετή θητεία και πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 31 της παρ. 8 του Ν. 4485/2017. Ο Διευθυντής δεν μπορεί να ορίζεται για περισσότερες από δύο (2) συνεχόμενες θητείες και δεν δικαιούται επιπρόσθετη αμοιβή για το διοικητικό του έργο. Ο Διευθυντής του ΠΜΣ ανήκει στην βαθμίδα του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Ιατρικής, έχει τη διοικητική υποστήριξη του Προγράμματος, έχει συναφές γνωστικό αντικείμενο με αυτό του Προγράμματος, έχει τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο άρθρο 31 παρ. 8 του Ν. 4485/2017, τις οριζόμενες στα επιμέρους άρθρα του παρόντος Κανονισμού και όποιες άλλες ορίζονται από τη Συνέλευση του Τμήματος Ιατρικής (άρθρο 45, παρ. 1γ).
- Η εξαμελής Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή (Ε.ΣΕ) του Ιδρύματος (ΑΠΘ), αρμόδια για την εξωτερική ακαδημαϊκή αξιολόγηση των ΠΜΣ (άρθρο 44 παρ. 3 του Ν. 4485/2017).
- Η Επιτροπή Επιλογής Εισακτέων, η οποία συγκροτείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και αποτελείται από τρία (3) μέλη ΔΕΠ του ιδίου ή συναφούς αντικειμένου που ανήκουν στην ΣΕ του ΠΜΣ, είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, για τη διεξαγωγή της διαδικασίας επιλογής και την κατάταξη των υποψηφίων με βάση τον υπολογισμό των κριτηρίων και εισηγείται στη Συνέλευση του Τμήματος τον κατάλογο των επιτυχόντων, τον οποίο η τελευταία επικυρώνει.
Διδακτικό Προσωπικό
Τη διδασκαλία των μαθημάτων στα ΠΜΣ, μπορούν να αναλαμβάνουν:
1. Μέλη ΔΕΠ του οικείου Τμήματος.
2. Μέλη της κατηγορίας Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. του οικείου Τμήματος και κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος.
3. Διδάσκοντες σύμφωνα με το Π.Δ. 407/80 του Τμήματος Ιατρικής.
4. Με αιτιολογημένη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, σε περίπτωση που δεν επαρκεί το διδακτικό προσωπικό των κατηγοριών που αναφέρονται παραπάνω, μπορεί να ανατεθεί διδακτικό έργο σε μέλη ΔΕΠ άλλων Τμημάτων του ίδιου ΑΕΙ ή να προσκληθούν μέλη ΔΕΠ άλλων ΑΕΙ ή ερευνητών από ερευνητικά κέντρα του άρθρου 13Α του Ν. 4310/2014 (Α΄ 258), συμπεριλαμβανομένων των ερευνητικών κέντρων της Ακαδημίας Αθηνών και του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Επιπλέον η Συνέλευση του Τμήματος Ιατρικής με απόφασή της, έχοντας υπόψη την εισήγηση του Διευθυντή του ΠΜΣ, μπορεί να καλέσει, ως «επισκέπτες», καταξιωμένους επιστήμονες που έχουν θέση ή προσόντα καθηγητή ή ερευνητή σε ερευνητικό κέντρο, επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους με εξειδικευμένες γνώσεις ή σχετική εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ από την ημεδαπή ή την αλλοδαπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 36 όπως ισχύε για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών του ΠΜΣ.
5. Σε κάθε περίπτωση η ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων του ΠΜΣ αποφασίζεται από τη Συνέλευση του Τμήματος, ύστερα από εισήγηση της ΣΕ.
6. Στις υποχρεώσεις των διδασκόντων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η περιγραφή του μαθήματος ή των διαλέξεων, η παράθεση σχετικής βιβλιογραφίας, ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος και η επικοινωνία με τους/τις μεταπτυχιακούς/κες φοιτητές/τριες.
7. Η αξιολόγηση των διδασκόντων από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές γίνεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος της ΜΟΔΙΠ-ΑΠΘ, μετά την ολοκλήρωση των παραδόσεων του μαθήματος και πριν την εξεταστική περίοδο.
Για περιπτώσεις σοβαρών τεκμηριωμένων παραπόνων των φοιτητών, η Συνέλευση του Τμήματος, μετά από εισήγηση της Σ.Ε. αποφασίζει για τη λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων για τη θεραπεία των προβλημάτων που έχουν διαπιστωθεί (σύσταση, αντικατάσταση διδάσκοντα).
Διοικητική Υποστήριξη -Υλικοτεχνική Υποδομή
1. Το Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ έχοντας μεγάλη εμπειρία στην οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών αναλαμβάνει τη διοικητική και τεχνική υποστήριξη του παρόντος ΠΜΣ.
2. Σε περίπτωση που δεν επαρκεί το υφιστάμενο διοικητικό προσωπικό προβλέπεται η απασχόληση εξωτερικού συνεργάτη στη Γραμματεία του ΠΜΣ, για την απρόσκοπτη διεκπεραίωση των αναγκών λειτουργίας του. Η Γραμματεία του ΠΜΣ επιλαμβάνεται των εγγραφών των σπουδαστών, της τήρησης της βαθμολογίας, τις αξιολογήσεις των διδασκόντων, την τήρηση παρουσιολογίων/μάθημα, την έκδοση και χορήγηση των τίτλων σπουδών, των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, της οικονομικής διαχείρισης των εσόδων του ΠΜΣ και γενικότερα διεκπεραιώνει τρέχοντα θέματα που αφορούν στους διδάσκοντες, στους μεταπτυχιακούς φοιτητές, στην επικοινωνία με τις διάφορες διοικητικές υπηρεσίες και τους συνεργαζόμενους φορείς, καθώς και θέματα προβολής και προώθησης του ακαδημαϊκού και ερευνητικού έργου που επιτελείται στο πλαίσιο του ΠΜΣ
3. Η τεχνική υποστήριξη της λειτουργίας του προγράμματος εξασφαλίζεται κεντρικά από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΑΠΘ, το υφιστάμενο τεχνικό προσωπικό της Γενικής Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Μηχανοργάνωσης του ΑΠΘ και το τεχνικό προσωπικό του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ.
4. Για την υλοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων του προγράμματος θα χρησιμοποιηθεί η υφιστάμενη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. Οι παρακολουθήσεις των κλινικών περιστατικών θα πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις της Γ΄ Παθολογικής Κλινικής του ΑΠΘ. Οι παρακολουθήσεις θα γίνονται υπό την επίβλεψη των διδασκόντων και θα περιλαμβάνουν την επιστημονική ανάλυση των περιστατικών.
5. Κάθε χρόνο δημοσιεύεται και αναρτάται Οδηγός Σπουδών στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ, ο οποίος περιλαμβάνει το πρόγραμμα μαθημάτων, τα ονόματα των διδασκόντων/ουσών, τα δικαιώματα (υποτροφίες, διδακτικά βιβλία, βοηθήματα κ.λπ.) των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών, τις υποχρεώσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών, καθώς και πληροφορίες για τη λειτουργία των σπουδαστηρίων, των εργαστηρίων και των βιβλιοθηκών του Τμήματος.
Έσοδα ΠΜΣ - Διαδικασία Οικονομικής Διαχείρισης
Τα έσοδα των ΠΜΣ προέρχονται από:
α) δωρεές, παροχές, κληροδοτήματα και κάθε είδους χορηγίες φορέων του δημόσιου τομέα, όπως οριοθετείται στην περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.4270/2014 (Α΄ 143) ή του ιδιωτικού τομέα,
β) πόρους από ερευνητικά προγράμματα,
γ) πόρους από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων διεθνών οργανισμών,
δ) μέρος των εσόδων των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Α.Ε.Ι.,
ε) κάθε άλλη νόμιμη αιτία,
στ) από την καταβολή τελών φοίτησης
και τυχόν πιστώσεις από:
Α) τον προϋπολογισμό των Α.Ε.Ι. και των συνεργαζόμενων για την οργάνωσή του φορέων
Β) τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
1. Σύμφωνα με το άρθρο 37 παρ. 4 του Ν. 4485/2017 η διαχείριση των εσόδων του ΠΜΣ γίνεται από τον ΕΛΚΕ και κατανέμεται κατά 70% σε λειτουργικά έξοδα του προγράμματος και κατά 30% σε λειτουργικά έξοδα του Ιδρύματος.
2. Επιπρόσθετα υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την παρ. 6 του ίδιου άρθρου τα Α.Ε.Ι., -αντιστοίχως τα Τμήματα στα οποία λειτουργούν ΠΜΣ- οφείλουν ετησίως να δημοσιεύουν, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους, απολογισμό εσόδων-εξόδων, με αναγραφή της κατανομής των δαπανών ανά κατηγορία και ιδίως το ύψος των τελών φοίτησης, των αμοιβών των διδασκόντων στα ΠΜΣ και του αριθμού των διδασκόντων που τις εισέπραξαν.
3. Στο ΠΜΣ με τίτλο “MSc–Cardiovascular Disease” οι δαπάνες λειτουργίας του θα καλύπτονται από τέλη φοίτησης που θα ανέρχονται στις τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000 €) ανά φοιτητή για το συνολικό κόστος φοίτησης. Οι φοιτητές θα προκαταβάλουν το ποσό των 1500€ μέχρι και 15 ημέρες μετά την εγγραφή τους και το υπόλοιπο ποσό θα δίνε.ται στην αρχή του 3ου εξαμήνου. Το ποσό θα καταβάλλεται στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας ΑΠΘ.